Schrijf een recensie

Eddy Caeyman
Eind 2020 lieten wij Waltens bij ons een geautomatiseerde poort plaatsen. Toen was de afstand (50 minuten rijden) geen enkel bezwaar en alles was mogelijk.
Bij de plaatsing doken al de eerste problemen op: de voorziene parlofoon kon niet op de door ons gevraagde plaats worden gemonteerd. Bij de opmeting was dat over het hoofd gezien.
Toen hun product binnen de 4 jaar 3 keer defect was maakten wij het volgende mee:
- Op 14/08/2022 was één van de fotocellen defect waardoor wij de poort manueel moesten openen en sluiten. Half september na herhaaldelijk telefoneren werd door Waltens de herstelling uitgevoerd: 5 minuten werk
- Op 02/05/2023 was één van de motors vastgelopen. Gelukkig stond op dat ogenblik de poort open want ook manueel was er geen beweging in te krijgen. Op 01/06/2023, na verschillende telefoontjes en mails werd door Waltens de defecte motor afgehaald. Op 03/07/2024 werd de motor (na terug verschillende mails) door een technieker van de firma Faac teruggeplaatst.
- Op 20/05/2024 was de fotocel die in 2022 werd vervangen terug defect. Op 20/06/2024 (5 weken later) kreeg ik op een herinneringsmail als antwoord dat wij nog altijd op de wachtlijst stonden en dat ze misschien best de firma Faac konden contacteren om ons in contact te brengen met een andere installateur want het was voor hen 50 minuten rijden. Daarop stuurde ik hen een mail waarin ik weliswaar op een cynische manier al hun onnozele uitvluchten doorprikte en daarop kreeg ik volgend antwoord:
Goedemiddag,
Ik wil best een gezonde discussie voeren, maar niet op deze manier.
Deze overdaad aan verwijten hoef ik niet te slikken.
Als u niet op een normale, beschaafde manier kan communiceren, houdt het hier ook op.
Faac zal u contacteren en u de gegevens bezorgen van een collega.
Ons probleem werd afgelopen weekend (13/07/2024) door die collega, bij wie wij geen klant zijn en die ook 50 min van bij ons woont, op 5 minuten opgelost.
Dit is hoe Waltens ons als klant behandelde. Terwijl ze op hun site aangeven dat een herstelling voor klanten en niet-klanten 1 tot 2 weken kan aanslepen moesten wij 3 maal minstens een maand wachten om te worden verder geholpen.
Wie dit niet gelooft of meer uitleg wil mag mij altijd contacteren: 0470 723968. Ik zal dan alle communicatie met Waltens (ook mijn, volgens hen, onbeschofte mail) doorsturen.