ZWANGERSCHAPSYOGA

ZWANGERSCHAPSYOGA

Voor de toekomstige mama's in Studio Yoga Soham. 
Hoe kun je je een beetje goed voorbereiden op een bevalling? De een laat het over zich heen komen, de ander doet een pufcursus. Maar heb je wel eens gedacht aan zwangerschapsyoga. Hiermee ben je niet alleen goed voorbereid op de bevalling, maar kom je ook nog eens ontspannen je zwangerschap door.
Bij yoga wordt bij elke lichaamshouding en beweging veel aandacht besteed aan ademhaling en ontspanning. En laat dat nou net heel belangrijk zijn bij een bevalling. Daarom is zwangerschapsyoga niet alleen een uitstekende manier om te leren te ontspannen tijdens de zwangerschap, maar is het ook een prettige manier om je voor te bereiden op wat er tijdens de bevalling staat te wachten.

Ademhaling

Door de ademhalingsoefeningen raak je vertrouwd met je eigen ademhaling en leer je hoe je je ademhaling onder controle kunt houden bij het opvangen van weeën.

Ontspanning

De ontspanningsoefeningen leren je hoe je te voelen waar je spanning vasthoudt en hoe je die kunt loslaten. Heel handig tijdens het opvangen van weeën. Hoe beter je leert te ontspannen des te beter kun je tijdens de bevalling omgaan met de pijn.

Houding

De een vindt het prettig om te liggen, de ander vindt het prettiger om te zitten tijdens de bevalling. Door de oefeningen waarbij verschillende houdingen aan bod komen, kun je leren hoe je weeën kunt opvangen.

Partner

Ook je partner moet weten wat hem te wachten staat. En ook bij zwangerschapsyoga les de partners zijn welkom.  Zo leert hij houdingen om je te ondersteunen, maar wordt ook hij geestelijk en praktisch voorbereid op de grote dag.

Je kunt met zwangerschapsyoga beginnen als je drie maanden zwanger bent.