6 essentials voor een logo

6 essentials voor een logo

1. Meteen herkenbaar zijn

Belangrijk is om meteen door te hebben over welk bedrijf het gaan, de bedrijfsnaam is dus essentieel en moet meteen opvallen.

2. Goed te onthouden

Het logo moet blijven hangen in het hoofd van degene die het zien, bijvoorbeeld door felle kleuren of sterke iconen.

3. Veelzijdig

Een logo moet overal gebruikt kunnen worden in de bedrijfscommunicatie.

4. Krachtig om lange tijd mee te gaan

Een logo kan na lange tijd wel een opfrissen gebruiken of in bepaalde gevallen aangepast worden maar belangrijk is toch dat het logo kan meegaan en groeien met het bedrijf.

5. Eenvoud

Wanneer je naar het logo kijkt moet het meteen duidelijk zijn over wat het gaat, daarom moet het logo eenvoud uitstralen en mag het geen illustratie worden met verschillende onderdelen.

6. Helderheid

Het logo moet de professionaliteit uitstralen, dit kan je bekomen door het logo helder te maken en een duidelijke boodschap te laten vertellen.

Meer info